Menu+

Reparatieverzoek

Reparatie­verzoek

Is er een defect? Bij veel gestelde vragen vindt u mogelijk de oplossing. Wilt u een reparatieverzoek indienen? Dat kan op deze pagina. Bel bij een spoedreparatie direct 070-5119335 (ook buiten onze kantoortijden).

Veelgestelde vragen

Ik heb een spoedreparatie in de avond of in het weekend. Wat moet ik doen?

Neem contact op via 070-5119335 en volg de instructies. Onder een spoedreparatie valt onder andere een glasbreuk van buitenbeglazing, een ernstige rioolverstopping van het toilet en cv-storingen. Alle niet spoedeisende reparatieverzoeken worden de eerstvolgende werkdag in behandeling genomen. 

Mijn cv-ketel heeft een storing.

Bij toestellen zonder waakvlam kunt u het beste eerst de ketel resetten door de reset-knop in te drukken of de stekker voor 1 minuut uit het stopcontact te nemen. Houdt de storing aan? Controleer dan:

  1. Is de waterdruk in de installatie lager dan 1,5 bar?
    1. Vul dan de cv-installatie bij volgens de instructie
      1. Elektriciteitstoevoer uitschakelen
      2. Vulslang aanbrengen, gevuld met water
      3. Controleer koppelingen en slangklemmen
      4. Tapkraan en vulkraan langzaam openen tot 1,5 bar is bereikt.
      5. Installatie goed ontluchten, meestal hoogste punt in of boven de cv- ketel
      6. Electriciteitstoevoer inschakelen, zo nodig bijvullen
      7. Vulslang demonteren, dop op vulkraan draaien.
  2. Is de gasdruk aanwezig?
    1. Controleer of de gaskraan bij de gasmeter en bij het gastoestel in de stad open staat.
  3. Is er 230 volt aanwezig op de aansluiting?
    1. Controleer eerst of het gastoestel op het stopcontact is aangesloten. Nog geen spanning en bij de buren wel? Controleer dan de zekering of de aardlek in de meterkast.
  4. Is er wel warmtevraag?
    1. Stel de kamerthermostaat in op de hoogst mogelijke stand. Klokthermostaat met batterijen? Controleer dan eerst de batterijen.
  5. Warmtapwater?
    1. Zijn alle kranen gesloten? (geen druppelende kranen).
  6. Storingscode? 
    1. Noteer de code op de display en geef deze door bij uw storingmelding. 

Het bijvullen van de C.V. installatie valt onder huurdersonderhoud. 

Heeft u een storing die niet met behulp van het bovenstaande opgelost is? Neem dan tijdens kantooruren (maandag t/m vrijdag van 08:30 – 16:30) contact op met T.I.B. Schaap 070- 511 37 73. Buiten kantooruren kunt u bellen naar 070-511 93 35.

Als ik een reparatieverzoek doe, wie betaalt dan de rekening?

In het bewonersinformatieboekje ziet u of Woningbouwvereniging St. Willibrordus de reparatie betaalt. Het kan ook zijn dat de reparatie onder het onderhoudscontract valt. Wanneer dat niet zo is, dan moet u de reparatie zelf (laten) uitvoeren en betalen. 

Ik heb last van ongedierte. Wat moet ik doen?

In het algemeen valt bestrijding van ongedierte onder huurdersonderhoud. In uitzonderlijke gevallen kan het anders zijn, zoals wanneer het gaat om kakkerlakken, houtworm, boktorren en faraomieren.  

Reparatieverzoek formulier

  • * Vereiste velden
  • Geef de locatie, het onderdeel en de omschrijving van het probleem. Probeer zo precies mogelijk te omschrijven wat u ziet en/of hoort.
  • Voeg hier eventueel een foto of document toe

    Sleep bestanden hierheen of
    Toegestane bestandstypen: jpg, gif, pdf, png, jpeg, txt, doc, docx, rtf, odt, ods, xls, xlsx, Max. bestandsgrootte: 10 MB, Max. aantal bestanden: 3.