Menu+

Klanttevredenheidsonderzoek

Hoe tevreden bent u?

Juni 2018 – Hoe is het contact met uw corporatie? Hoe tevreden bent u over de informatie die u ontvangt? Welk cijfer geeft u voor de uitvoering van reparaties of onderhoud? Sinds januari 2018 legt het onderzoeksbureau KWH dergelijke vragen maandelijks voor aan een groep huurders van St. Willibrordus.
Ruim 130 corporaties laten hun klanttevredenheid meten door KWH. Daardoor kunnen de uitkomsten gemakkelijk vergeleken worden met het gemiddelde van de andere corporaties. Het onderzoek helpt St. Willibrordus inzicht te krijgen in de beleving van haar klanten. De uitkomsten worden gebruikt om de dienstverlening zo nodig te verbeteren.

Scores
In de maanden januari tot en met april geven huurders gemiddeld een 7,6 voor het contact met St. Willibrordus. Dat is net iets boven het landelijk gemiddelde van 7,5. Klanten waarderen het met name dat ze weten waar ze aan toe zijn (score 8,8). Het gemak waarmee zij informatie op de website kunnen vinden, blijft wat achter: hier scoort de corporatie een 6,6, terwijl het landelijk gemiddelde op 7,2 uitkomt.
Woningzoekenden geven gemiddeld een 8,2 aan St. Willibrordus. Ze geven een 8,1 aan de duidelijkheid van de informatie bij inschrijving en een 9,1 voor de bezichtiging met een medewerker. Nieuwe bewoners geven St. Willibrordus gemiddeld een 8,3. Ruim een half punt hoger dan het landelijk gemiddelde van 7,7. Bij het opzeggen van de huur, scoort de corporatie met een gemiddelde 7,2 wat lager dan het landelijk gemiddelde van 7,8. De tevredenheid over reparaties komt overeen met het landelijk gemiddelde (score 7,7)

Anoniem
Ook de rest van het jaar benadert KWH steekproefsgewijs huurders voor het klanttevredenheidsonderzoek. U kunt gebeld worden of een vragenlijst per e-mail ontvangen via het onderzoeksbureau DESAN. St. Willibrordus, KWH en DESAN zullen zorgvuldig met uw gegevens omgaan. Uw gegevens worden alleen voor dit onderzoek gebruikt en uw antwoorden blijven anoniem. Er is een bewerkingsovereenkomst getekend om uw privacy te garanderen.